Slik får du treningsgnisten tilbake

 

1. Lag en treningskontrakt med deg selv
Alt er så mye lettere når du har en bindende avtale med noen, så hvorfor ikke lage en kontrakt med deg selv? Skriv ned hva du skal oppnå innen en bestemt dato, antall dager i uken du skal trene, signér, og heng opp på kjøleskapet.

2. Ha riktig innstilling

Du må for all del ikke starte treningen med å tenke at dette er noe av det du hater mest i hele verden. Tenk positive tanker om hva trening faktisk gjør for deg.

· Tenk at dette er noe du gjør fordi kroppen din har godt av å bevege seg.

· Tenk på all gratis overskudd du sitter igjen med etter endt økt.

· Tenk på hva treningen gjør for kroppen din, hvor glad og fornøyd du kan være når du er ferdig.

· Tenk på hva du får igjen for dette når du blir eldre.


3. Gjør treningen til en rutine

Er du nybegynner? Start med to faste treningsdager i uken. Start på ukens første dag, slik at du får energi til dagene som kommer. Deretter kan du ta en økt på fredag igjen, slik at du kan møte helgen med god samvittighet. Gjør mandag og fredag til faste treningsdager. Etter hvert kan du gjøre onsdag til en treningsdag også, og til slutt har du helt sikkert jobbet deg opp en god treningsuke.

4. Finn en treningsform som passer deg
Prøv ut litt forskjellig, så vil du etter hvert merke hva du trives best med. Er du en joggeperson, yogaperson eller trives du kanskje best på sykkelen? Meld deg inn på et av dine lokale treningssenter, så vil du oppdage at det bugner over av forskjellige tilbud og treningsformer. Varierer du treningen, går du sjelden lei.


5. Ha god og variert musikk i ørene

Treningsmusikk trenger ikke nødvendigvis være musikk du hører på til vanlig. Det er deilig å trene til musikk med mye støy og lyd. Musikk alene, kan faktisk være en god motivasjon. Sjekk ut VG-lista topp 20, eller andre musikklister for å se hva som er i vinden akkurat nå. Du finner garantert noe med fart i.


6. Skaff deg en personlig trener, eller en treningskompis

Sliter du skikkelig med å komme i gang, er det ingenting i veien for å leie en personlig trener. De fleste treningssenterne opererer med diverse tilbud på nettopp dette, og du kan enten kjøpe klippekort, eller sette opp et fast antall timer. På en annen side kan det være like motiverende, for ikke å snakke om billigere, og få med seg en venninne. Du kan ikke svikte henne, hun kan ikke svikte deg, og resultatet er enkelt, dere må begge trene.

7. Gi deg selv belønning
Hva med å unne seg en deilig middag, eller favorittsjokoladen din etter endt treningsuke? Kroppen har godt av å skjemmes bort. Dersom du ikke er fan av slikkeri, eller store måltider, kan du alltid se deg ut en spesiell ting du skal unne deg når du har oppnådd målene dine. Hva med et par nye høstsko, eller en lekker veske som kan romme alle studiebøkene dine?

 

ALT ER SKRIVD AV CAROLINE BERG :-)

  • 9 Kommentarer

  • Dato: 18.mar.2011 Klokka: 16:03 Copyright © Serbk@live.com bloglovin

9 kommentarer

Kristine

18.mar.2011 kl.16:04

najs :)
Veldig brae tips:D

I have dreams

18.mar.2011 kl.16:06

jeg var utrolig lat en periode, men er endelig begynt igjen, jeg savner jogginga veldig, men det venter jeg med til sommeren. i disse dager blir det en hel del dansing som faktisk er utrolig moro, men jo, motivasjonen kan svinge litt. man blir gjerne litt lat til tider. fint innlegg :)

- anneogtherese

18.mar.2011 kl.16:07

takk for tipsene :)

KRISTINE AM!

18.mar.2011 kl.16:24

elsker tipsene! har akkurat mistet bittelitt lysten, så hjalp! nå skal jeg laste inn nyy musikk på tlf :-)

fashionabomination

18.mar.2011 kl.17:04

Bra skrevet :)

taulee

18.mar.2011 kl.17:13

gode tips ! Jeg trener opp til 8 ganger uken så jeg har god treningslyst :)

Silje Serbk Jensen

18.mar.2011 kl.17:16

taulee: Mister du ikke motivasjonen utrolig mye når du trener så mye? :o aiai

Hanna <3 komenterer tilbake!

18.mar.2011 kl.19:50

veldig bra! Jeg trener nesten hver dag, noen ganger før skolen, og av og til får jeg nedturer jeg også, da hjelper det og tenke mye positivt :-)

Skriv en ny kommentar

- Reklame og tekst som prøver å fange folk til å gå inn på din blogg, blir ikke godkjent.
- Kommentarer som ikke har noe med innlegget å gjøre, blir ikke godkjent.
- Kommentarer som er støtende blir ikke godkjent.

hits